Drabinki gimnastyczne – jak wykorzystać je podczas rehabilitacji?

Zabawy oraz ćwiczenia na drabinkach doskonale kształtują mięśnie, szczególnie mięśnie rąk. Wpływają na poprawę koordynacji ruchowej oraz równowagi. Właściwie dopasowane ćwiczenia pomagają również w korygowaniu skrzywień kręgosłupa oraz wad kończyn dolnych. Jak wykorzystać je do rehabilitacji? Okazuje się, że popularne drabinki szkolne można z powodzeniem wykorzystywać również w warunkach domowych. Stanowią wtedy świetne urozmaicenie dnia oraz dają możliwość aktywnego spędzenia czasu pomiędzy nauką lub grami na komputerze.

Sport to zdrowie

Drabinka gimnastyczna do domu lub jej szkolny odpowiednik mogą zawisnąć na ścianie w taki sposób, by jej użytkownik miał do niej swobodny dostęp. Pierwszym ćwiczeniem może być przysiad stabilizujący pozycję ciała i trenujący równowagę. Wystarczy odwrócić się tyłem do przyrządu i oprzeć jedną nogę o dolny szczebel, wykonując jednocześnie przysiad. Ćwiczenie należy powtórzyć również na drugą stronę. Jego celem jest wzmocnienie mięśni nóg oraz kształtowanie równowagi. Innym zastosowaniem drabinki może być ćwiczenie rozciągające, odciążające kręgosłup. Również wykonywanie ich tyłem polega na odstawieniu stóp na pierwszym lub drugim od dołu szczeblu i sięgnięciu jak najwyżej rękoma. Po chwyceniu dostępnego szczebla należy swobodnie opuścić stopy, wykonując zwis. W ten sposób można aktywować całe ciało, zwłaszcza jeśli dodatkowo uruchamiamy mięśnie nóg, wykonując podciąganie do klatki piersiowej. Dla osób początkujących wystarczy sam zwis trwający około 15-20 sekund.

O autorze

Łatwa Odpowiedź
Łatwa Odpowiedź
Koncentrujemy się na udzielaniu krótkich, zwięzłych, ale merytorycznie wartościowych odpowiedzi na popularne i często zadawane pytania.

Bądź pierwszym komentującym w "Drabinki gimnastyczne – jak wykorzystać je podczas rehabilitacji?"

Zostaw komentarz

Twój e-mail nie będzie upubliczniony.


*


14 − 8 =