Ćwiczenia, które wzmocnią serce

Poprawną pracę organizmu zapewnia zdrowie serce, dlatego należy o nie dbać przez całe życie. Zdrowe nawyki to podstawa długiego i bezproblemowego funkcjonowania, a pełnowartościowe posiłki z nieprzetworzonych surowców powinny być elementem diety każdego człowieka. Im więcej spożywamy witamin i mikroelementów dostarczanych przez warzywa i owoce, tym większe mamy prawdopodobieństwo uniknięcia chorób oraz nadwagi. Równie ważna jest aktywność fizyczna zapewniająca równowagę i zastrzyk energii. 

Trening kardio polega na aktywności, która przyspiesza puls i zwiększa ilość oddechów. Dzięki temu organizm i mięśnie są dotlenione, przez co pracują efektywniej. Ma to również wpływ na układ krążenia i serce pompujące więcej krwi bogatej w tlen. Przekłada się to na lepszą wytrzymałość, samopoczucie oraz obniżenie ryzyka chorób układu krążenia. Co jeszcze można robić z korzyścią dla własnego organizmu? 

W zdrowym ciele zdrowy duch

Na początek warto zaopatrzyć się w pulsometr, który pozwoli kontrolować poziom ilości uderzeń serca na minutę podczas wysiłku. Takie urządzenie zaalarmuje dźwiękiem, kiedy wartość pulsu przekroczy wymagane wartości. Intensywność treningu przynoszącego wiele korzyści dla serca łączy się z nie przekraczaniem 120 uderzeń serca na minutę. W ćwiczeniach aerobowych chodzi o jednostajny ruch, który zwiększa liczbę oddechów i powoduje przyspieszenie pracy serca. Tego typu ćwiczenia muszą trwać około 60 minut i być wykonywane bez dłuższych przerw. Przykładem takiej aktywności jest pływanie, bieganie, jazda na rowerze lub na nartach oraz proste skakanie na skakance.

O autorze

Łatwa Odpowiedź
Łatwa Odpowiedź
Koncentrujemy się na udzielaniu krótkich, zwięzłych, ale merytorycznie wartościowych odpowiedzi na popularne i często zadawane pytania.

Bądź pierwszym komentującym w "Ćwiczenia, które wzmocnią serce"

Zostaw komentarz

Twój e-mail nie będzie upubliczniony.


*


dziesięć − pięć =