Wielu początkujących przedsiębiorców, którzy decydują się na otwarcie działalności gospodarczej szuka biura rachunkowego. W takim przypadku warto skorzystać z pomocy firm oferujących usługi księgowe.
Jednym z ważniejszych aspektów, na które powinniśmy zwrócić uwagę podczas wyboru biura rachunkowe jest to, czy dane biuro posiada certyfikat księgowy Ministra Finansów. Sprawdź czy dokument jest aktualny i faktycznie wystawiony z ręki Ministra Finansów.
Kolejnym istotnym elementem podczas wyboru firmy trudniącej się usługami księgowymi jest konieczność sprawdzenia, czy dana firma posiada ważną polisę ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej – w skrócie OC. Polisa taka zabezpiecza biuro rachunkowe przed popełnieniem ewentualnych błędów. Jest również zaświadczeniem o tym, że dane biuro traktuje swoją pracę i klientów poważnie.
Przy okazji nie zaszkodzi sprawdzić czy biuro trudniące się usługami księgowymi objęło ubezpieczeniem czynności niepodlegające obowiązkowemu ubezpieczeniu, np. rozliczenia z ZUS czy prowadzenie podatkowej książki przychodów i rozchodów.
Wybierając biuro rachunkowe warto sprawdzić czy podchodzi ono indywidualnie do swoich klientów. Najlepiej, jeżeli biuro zapewni Ci jednego księgowego, który będzie zajmował się Twoją firmą indywidualnie.
Wszelką odpowiedzialnością za błędy w księgowości urząd skarbowy obarcza w pierwszej kolejności Ciebie jako podatnika, a dopiero później możesz ubiegać się o ewentualne odszkodowanie.