Częste awarie akumulatorów

Zimą wyjątkowo wielu kierowców pada ofiarą rozładowanego lub uszkodzonego akumulatora. Wynika to z faktu, że w tym okresie korzystamy z licznych elementów układu elektronicznego, takich jak reflektory, ogrzewanie tylnej szyby czy radio. Na szczęście dosyć łatwo jest stwierdzić awarię tego urządzenia – silnik nie chce się bowiem w ogóle uruchomić lub przy próbie jego uruchomienia rozrusznik obraca się znacznie wolniej niż normalnie. Jeśli chcemy zminimalizować ryzyko zaistnienia takich problemów, powinniśmy się zaopatrzyć w sprzęt o wysokim prądzie rozruchowym – godny polecenia jest zwłaszcza akumulator ZAP 100Ah Vecter.

Nie bagatelizuj nawet najmniejszych objawów usterki

W sytuacji, gdy akumulator w naszym pojeździe nie działa prawidłowo albo wcale nie uruchamia napędu, istnieje kilka możliwych powodów takiego zjawiska. Po pierwsze często zdarza się, że awaria jest skutkiem zanieczyszczeń w postaci wilgoci, oleju, rdzy czy kurzu. Jeśli tak w istocie jest, wówczas wystarczy bardzo starannie oczyścić sprzęt, czego efektem będzie łatwiejszy przepływ energii z oraz do samego akumulatora. Kolejną powszechną grupą awarii są różnorodne usterki układu ładowania w postaci poślizgu paska alternatora (ewentualnie jego zerwania), nadmiernej oporności kabli, a także spalonego alternatora lub regulatora napięcia. Takim uszkodzeniom ulegają zarówno akumulatory motocyklowe, jak i samochodowe. Inne możliwe problemy to m.in.:

– zwarcie w układzie elektrycznym

-obluzowane albo zepsute końcówki tzw. kabli podłączeniowych

-nieprawidłowe lub niepełne naładowanie urządzenia, które poprzednio uległo rozładowaniu

-zbyt duża rezystencja połączeń

-uszkodzona płyta diodowa

O autorze

Łatwa Odpowiedź
Łatwa Odpowiedź
Koncentrujemy się na udzielaniu krótkich, zwięzłych, ale merytorycznie wartościowych odpowiedzi na popularne i często zadawane pytania.

Bądź pierwszym komentującym w "Częste awarie akumulatorów"

Zostaw komentarz

Twój e-mail nie będzie upubliczniony.


*


4 × 5 =