Poprawne zaprojektowanie przestrzeni sprzedażowej w sklepach odzieżowych wymaga przewidywania i znajomości zachowań klientów. Powinny one kreować wizerunek firmy wzbudzać w kupujących pozytywne odczucia. Najczęściej wybierane są elementy chromowane plus dodatki w stonowanych kolorach. To podkreśla prestiż sklepu. Często są to rozwiązania systemowe z możliwością łączenia ich szeregi. Co ułatwia dopasowanie mebli do już istniejącego pomieszczenia. Najczęściej firmy oferują gotowe rozwiązania składające się na wyposażenie sklepów odzieżowych. Dzięki możliwości regulacji właściciel ma wpływ na ostateczny wygląd mebli. Przyspiesza to zakup i dobór odpowiednich elementów.
Dzięki modułowej budowie mebli regały sklepowe będą odpowiednie do każdej formy sprzedaży. Dodatkowo w sklepach odzieżowych można zwiększyć ilość wieszaków i koszy na ubraniach. Zapewni to uporządkowany wygląd ekspozycji. Wybór akcesoriów dodatkowych przypadnie do gustu projektantom wystaw. Można cały czas zmieniać i modyfikować ustawione regały. Wszystkie elementy pasują do siebie i ułatwiają montaż oraz demontaż ekspozycji. Często jest tak, że w katalogu można znaleźć większość rozwiązań technologicznych występujących w sklepach odzieżowych.
Istnieje również możliwość dopasowania regałów zarówno szerokość, jak i wysokości pomieszczenia. W ten sposób możemy zagospodarować nawet nietypowe miejsce w obiektach handlowych. Ułatwia to sprzedaż i powoduje, że zyskujemy dodatkową powierzchnię sprzedażową i więcej miejsca na towar.