Elementy pneumatyczne zawieszenia w samochodach

Zawieszenia pneumatyczne coraz częściej zastępują klasyczne zawieszenia hydrauliczne, w których używane są amortyzatory tzw. olejowe, działające na bazie ciśnienia oleju znajdującego się w nim. Elementy pneumatyczne znajdujące się w samochodach to przede wszystkim części poduszkowe wypełnione powietrzem z kompresora. W czasie podróży po nierównym, wyboistym terenie poduszka wypełniona odpowiednią ilością powietrza, skutecznie amortyzuje odczucie wibracji i wstrząsów, charakterystyczne dla poruszania się w tego typu terenach. Jakie jeszcze komponenty znajdują się w takich zawieszeniach?

Warto wiedzieć, co tworzy pojazd

Aby całość działała sprawnie, niezbędne są podzespoły, które współpracują ze sobą. Należą do nich poduszki, przewody powietrzne, omówione kompresory, zawory regulacyjne, które odpowiadają za optymalny poziom powietrza w poduszce, a także czujniki ciśnienia,. Koniecznym elementem jest także sprawnie działający osuszacz powietrza. Dzięki ich obecności cały układ działa odpowiednio. Ważne, by poszczególne elementy dobierać zgodnie do modelu auta. Inne elementy bowiem pasują do marki Toyota Celsior, a zupełnie inne do Audi. Układy pneumatyczne to nie tylko większy komfort jazdy, ale także stały prześwit samochodu, który jest niezależny od obciążenia. To sprawia, że rozwiązanie wykorzystywane jest często w autach typu kombi. Stały prześwit umożliwia bardziej przewidywalne zachowanie auta na zakrętach i ogranicza negatywny wpływ obciążenia na bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów.

O autorze

Łatwa Odpowiedź
Łatwa Odpowiedź
Koncentrujemy się na udzielaniu krótkich, zwięzłych, ale merytorycznie wartościowych odpowiedzi na popularne i często zadawane pytania.

Bądź pierwszym komentującym w "Elementy pneumatyczne zawieszenia w samochodach"

Zostaw komentarz

Twój e-mail nie będzie upubliczniony.


*


cztery × jeden =