Marka to pewnego rodzaju koncepcja, jaką klienci i kontrahenci utrwalają we własnej świadomości wskutek zderzenia z ofertą produktową bądź usługową danej firmy. Można ją skutecznie budować poprzez podejmowanie konkretnych działań wewnętrznych oraz zewnętrznych o charakterze marketingowym. Pozwala to zyskać przewagę nad konkurencją, a tym samym zwiększyć zyski. W pierwszej kolejności zaleca się zadbanie o spójną identyfikację wizualną.
Wspomniana we wstępie identyfikacja wizualna obejmuje wszelkie elementy graficzne wpływające bezpośrednio na postrzeganie marki przez odbiorców. Kluczową rolę odgrywa oczywiście ciekawe logo, pomysłowe hasło reklamowe i atrakcyjne opakowanie. Ogromne znaczenie ma również strona internetowa, która musi być w pełni czytelna i jednocześnie bogata w przykuwające uwagę treści. Oprócz tego warto z pewnością regularnie obdarowywać konsumentów długopisami reklamowymi, torbami zakupowymi, kubkami, smyczami, pendrive`ami i innymi gadżetami promocyjnymi. Są to drobne upominki zwiększające zadowolenie i poszerzające świadomość istnienia marki dzięki praktyczności (idealnie nadają się do codziennego użytkowania). Na koniec należy jeszcze wspomnieć o stałym komunikowaniu się z klientami w social mediach (okresowe rabaty, konkursy z nagrodami, odpowiadanie na pytania) oraz organizowaniu rozmaitych eventów dla lokalnej społeczności.