Skrzynie automatyczne są świetnym sposobem na to, by komfortowo i spokojnie prowadzić samochód. Dzięki nim nie musimy samodzielnie zmieniać biegów, ani naciskać sprzęgła. Nie bez powodu mówi się, że jeśli ktoś raz spróbuje jazdy z automatem, to do tradycyjnej skrzyni ręcznej już prawdopodobnie nie wróci. Trzeba jednak wiedzieć, że skrzynie automatyczne są o wiele bardziej skomplikowane w budowie, od ich zwyczajnych odpowiedników. Dlatego też częściej słyszy się o ich awariach, zwłaszcza gdy są zaniedbywane przez długie lata.
Najbardziej popularną usterką w skrzyniach automatycznych jest uszkodzenie sprzęgła hydrokinetycznego, czyli konwertera momentu obrotowego. Objawia się to na różne sposoby, czasami pojawiają się intensywne wibracje układu napędowego, odczucie „ślizgania się” sprzęgła, a nawet całkowity brak możliwości jazdy. Konwerter na szczęście można oddać do regeneracji w wielu firmach. Przykładową ofertę można sprawdzić na https://mvs.auto.pl/. Jest to o wiele tańsze od zakupu nowego, czy nawet używanego podzespołu.
Oprócz sprzęgła hydrokinetycznego, które pełni główną funkcję w przeniesieniu napędu, skrzynia zawiera też wewnątrz sprzęgła od poszczególnych biegów. One również mogą ulec uszkodzeniu, np. spaleniu. W takim wypadku niestety nie obejdzie się bez rozbiórki skrzyni i jej remontu. Dlatego powinniśmy zawsze wymieniać olej na czas, bo to jest najczęstszym powodem wyżej wymienionego problemu. Należy również zadbać o to, by nie wkręcać silnika na najwyższe obroty, gdy skrzynia jeszcze jest zimna.