Układ paliwowy samochodu składa się z kilku części, które współpracują ze sobą w celu dostarczenia paliwa do silnika. Układ paliwowy obejmuje pompę paliwową, filtr paliwa, przewody paliwowe i gaźnik.
Uszczelki Twojego samochodu utrzymują układ paliwowy przed wyciekiem. Najczęstszym typem uszczelki jest gumowy pierścień typu O-ring, który pasuje między dwoma metalowymi elementami, aby zapobiec wyciekom. Uszczelki do układu paliwowego są zazwyczaj niedrogie i łatwe do wymiany, jeśli ulegną uszkodzeniu lub zużyciu.
Pompa paliwa jest urządzeniem mechanicznym, które pobiera gaz ze zbiornika i przesyła go przez inne elementy układu paliwowego pojazdu.
Filtr paliwa usuwa zanieczyszczenia z gazu, zanim dotrze on do silnika. Jeśli jeździsz w zakurzonych warunkach lub w miejscach, gdzie na drodze jest dużo błędów, ta część musi być często czyszczona lub wymieniana, aby zanieczyszczenia nie dostały się do silnika.
Przewody paliwowe przenoszą gaz pod ciśnieniem z pompy do każdego cylindra w silniku. Przewody te mogą się zatkać zanieczyszczeniami, jeśli nie są utrzymywane w czystości lub jeśli zostały uszkodzone przez korozję w czasie. Kiedy tak się dzieje, ciśnienie wewnątrz nich spada, co może powodować nierówną pracę na biegu jałowym i problemy z przeciągnięciem – nie jest to dobra wiadomość, jeśli jedziesz autostradą międzystanową.
Gaźnik miesza benzynę z powietrzem, a następnie podaje ją do każdego cylindra w celu spalenia. Jeśli nie działa prawidłowo, ta mieszanka nie będzie prawidłowa dla maksymalnej mocy wyjściowej silnika – co oznacza mniejszą moc podczas szybkiego przyspieszania lub wspinania się na strome wzgórza.