Współczesne firmy, urzędy i placówki mają zdecydowanie większe możliwości dostosowania się do wymogów, a także poprawienia jakości swojego funkcjonowania. Jest tak głównie dzięki rozwojowi technologicznemu, który doprowadził do powstania wielu pomocnych rozwiązań. Należą do nich przede wszystkim z związane z szeroko pojętą elektroniką. Zastosowanie w miejscu pracy pozwalają zwiększać jego funkcjonalność i przyczyniają się do polepszenia warunków do wykonywania obowiązków przez zatrudnionych. Co dokładnie może stanowić tak duże udogodnienie?
Zdecydowanie najbardziej przydatne w tej kwestii są rejestratory czasu i urządzenia z nimi współpracujące, takie jak panele dotykowe czy małe komputery. Dzięki nim możliwa jest skuteczna rejestracja i ewidencja czasu pracy, a tym samym polepszenie kontroli nad pracownikami oraz zwiększenie bezpieczeństwa na terenie istotnych obiektów. W systemach opartych na tym osprzęcie korzysta się z indywidualnych transponderów, czyli identyfikatorów w formie plastikowych kart, które po przyłożeniu do czytnika zapisują dane o godzinie wejścia i wyjścia. Jednocześnie mogą zatem pełnić rolę systemu kontroli dostępu. Wszystko działa oczywiście w pełni automatycznie, a dzięki specjalnym aplikacjom możliwa jest kontrola w czasie rzeczywistym. W oparciu o uzyskane informacje można w bardzo łatwy sposób tworzyć listy obecności, czy też raporty. Mogą one przydać się nie tylko samemu pracodawcy, ale również pracownikom.