Chociaż wielu konsumentów twierdzi, że reklamy mają niewielki lub żaden wpływ na ich postrzeganie marki, istnieją dowody, że tak jest i często nieświadomie podejmujemy decyzje zakupowe właśnie na podstawie reklam.
Niezależnie od produktu lub marki, reklamy są zaprojektowane tak, aby w jakiś sposób wpłynąć na proces podejmowania decyzji. Czy to reklama w telewizji, billboard mijasz codziennie w drodze do pracy czy reklama w autobusach poznań, głównym celem jest wpłynięcie na nasze decyzje o zakupie.
Reklama ma moc tworzenia trwałego wrażenia o marce. Wpływ reklamy na percepcję konsumenta jest znany jako „branding”. To niezwykle ważny aspekt marketingu, ponieważ pomaga konsumentom rozpoznać i zapamiętać produkty lub usługi firmy.
Ponadto, reklama pomaga również konsumentom zrozumieć, czym te produkty lub usługi mogą być dla nich. Innymi słowy, reklama może odgrywać ważną rolę w kształtowaniu postaw konsumentów wobec marek poprzez wpływ na ich zachowania zakupowe, jak również ogólny obraz marki, który tworzy się w ich umysłach.
Aby to się stało, reklama musi połączyć się z publicznością na poziomie osobistym. Można to zrobić za pomocą humoru lub z wykorzystanie storytellingu – poprzez obrazy, które wywołują w każdym z nas emocje, takie jak smutek lub szczęście.
W związku z tym ważne jest, aby odpowiednio scharakteryzować swoją grupę docelową i wiedzieć, co działa najlepiej w przypadku danej grupy docelowej, ponieważ to pomoże stworzyć bardziej skuteczne komunikaty.