Najczęstsze przyczyny niskiej pozycji sklepu internetowego w wyszukiwarce

Podejmowanie działań pozycjonujących jest rozpowszechnioną praktyką wśród właścicieli stron internetowych. Obecnie często nie wystarczy już samo założenie witryny – trzeba jeszcze ją wypromować i sprawić, aby ludzie dowiedzieli się o jej istnieniu. W tym celu nieraz stosuje się SEO, czyli Search Engine Optimization.

Optymalizacja strony ukierunkowana jest na poprawienie jej widoczności w wynikach wyszukiwarek. Na sukces całościowej kampanii wpływ ma wiele czynników. Co może być powodem, dla którego nasz sklep internetowy indeksowany jest na niskich pozycjach?

Niewielka intensywność działań

Pozycjonowanie powinno być przeprowadzane z odpowiednio dopasowaną intensywnością. Określenie tego, jak wiele zaangażowania jest potrzebne, zależy od konkretnego przypadku. Pod uwagę warto brać chociażby trudność słowa kluczowego – jeśli jest ono bardzo popularne, wybicie się może być znacznie trudniejsze i wymagać większego zaangażowania.

Agencja SEO może nam pomóc w ustaleniu, na jakie frazy powinniśmy ukierunkować działania, a także, jakiego nakładu pracy mogą one szacunkowo wymagać. Pamiętać trzeba z pewnością o tym, że pozycjonowanie samo w sobie nie jest wcale procesem łatwym ani szybkim, dlatego trzeba wykazać się cierpliwością i aktywnością.

Zła historia witryny

Jeżeli w przeszłości popełnialiśmy poważne błędy w zakresie pozycjonowania, wyszukiwarki mogły automatycznie uznać naszą witrynę za mało wartościową i przyznać jej niską pozycję w wynikach. Wykrycie i naprawienie takich potyczek jest tutaj kluczowe, ale jednocześnie często trudne. Pomocny może okazać się audyt, który może przeprowadzić firma pozycjonująca.

Trzeba zwrócić jednak uwagę na to, że zła historia strony w oczach algorytmu indeksującego może znacznie wydłużyć czas oczekiwania na efekty. Należy nastawić się zatem na bardzo intensywne działania. Jeżeli sami nie wiemy, jak zabrać się za pozycjonowanie, często może nas wesprzeć agencja SEO, taka jak chociażby https://www.grupa-icea.pl/pozycjonowanie/.

Działania konkurencji

Ten aspekt powiązany jest z intensywnością działania, ponieważ jeżeli nasza konkurencja jest bardziej aktywna od nas, również może to wpływać na nasze wyniki wyszukiwania. Tutaj również pomocny może okazać się audyt – pamiętajmy jednak, aby nie podejmować się praktyk nieuczciwych, tylko wykorzystywać otrzymane informacje stricte do celów poglądowych. Wiele osób wspomina niejednokrotnie o depozycjonowaniu, czyli manewrowaniu przy wynikach wyszukiwania konkurencji w celu ich pogorszenia, jako przyczynie niskich wyników.

Choć na ten temat powstało już wiele teorii, nie wiadomo do końca, czy takie praktyki naprawdę działają. Jeśli nie mamy zatem jednoznacznych dowodów, zamiast obarczać winą innych, skupmy się na profesjonalnym, intensywnym i rzetelnym działaniu według zasad fair play ze swojej strony.

Niezgodność z wytycznymi

Nadążenie za aktualnymi trendami i zasadami narzucanymi przez algorytmy wyszukiwarek może być trudnym zadaniem. Niewypełnienie wymogów skutkować może natomiast nieskutecznością podjętych działań. Takie błędy, choćby nawet wydawały się kosmetyczne, mogą mieć ogromne znaczenie. Jeżeli zatem podejmujemy się optymalizacji, powinniśmy upewnić się, że jesteśmy na bieżąco z wytycznymi wyszukiwarek. Do niektórych z nich należy:

  • poprawność językowa
  • wartość merytoryczna tekstu
  • odpowiednie zagęszczenie słów kluczowych
  • atrakcyjność treści

Efektywność tekstów zależy w dużym stopniu od ich poprawności, a także jakości. Powinniśmy zatem przywiązywać do tych aspektów szczególną wagę. Piszmy językiem zrozumiałym, przeznaczonym dla czytelnika i zgodnym z zasadami gramatyki, a dodatkowo zawierajmy w naszych treściach przydatne informacje, które niosą ze sobą jakąś wartość.

 

 

Nie przesadzajmy też z rozmieszczeniem słów kluczowych – liczne i nienaturalne powtórzenia nie dość, że mogą irytować odbiorcę, to dodatkowo mogą wpłynąć na indeksowanie w wynikach wyszukiwania. Kolejną sprawą jest stosowanie rozmaitych ozdobników w postaci chociażby zdjęć, czy estetycznego formatowania tekstu.

Zły dobór fraz kluczowych

Nieodpowiedni dobór fraz kluczowych może mieć ogromne znaczenie przy pozycjonowaniu. Należy zadbać o to, żeby poszczególne słowa były naprawdę powiązane z naszą działalnością. Wydaje się to oczywiste, że nie należy chwytać się jakichkolwiek fraz, w nadziei na to, że któraś z nich będzie kiedyś poszukiwana.

Skupmy się na tym, aby na różne sposoby przewidzieć, co może wpisać w wyszukiwarkę użytkownik potencjalnie zainteresowany naszymi usługami. Warto też dodawać choćby zakres geograficzny lub lokalizację naszych usług – wówczas można nieraz trafić na tych, którzy faktycznie chcą znaleźć firmę działającą w konkretnym miejscu.

Pozycjonowanie sklepu internetowego powinno być działaniem zaplanowanym pod względem strategicznym. Przemyślana kampania może być skuteczna, dlatego warto poddać dokładnej analizie wszystkie czynniki, które mogą mieć wpływ na optymalizację witryny. Jeśli nie mamy w tych kwestiach rozeznania, zaangażowanie podmiotu zewnętrznego może okazać się dużym wsparciem.

O autorze

Łatwa Odpowiedź
Łatwa Odpowiedź
Koncentrujemy się na udzielaniu krótkich, zwięzłych, ale merytorycznie wartościowych odpowiedzi na popularne i często zadawane pytania.

Bądź pierwszym komentującym w "Najczęstsze przyczyny niskiej pozycji sklepu internetowego w wyszukiwarce"

Zostaw komentarz

Twój e-mail nie będzie upubliczniony.


*


1 × pięć =